۱۳۸۷ خرداد ۶, دوشنبه

شناسنامه / کارت ملی

صدور کارت شناسائی ملی
نظر به اینکه صدور گذرنامه های جدید بدون داشتن شماره کارت ملی امکان پذیر نیست لذا توجه شما را به نکات ذیل جلب می نماید.
1. از آنجائی که درخواست تجدید گذرنامه ویا تعویض گذرنامه مستلزم داشتن شماره ملی می باشد لطفا "کارت ملی و یا شماره کارت ابلاغ شماره ملی خود را به همراه سایر مدارک به این نمایندگی ارسال نمائید.
2. به متقاضیانی که شماره کارت ملی ندارند توصیه می شود جهت تسریع در دریافت این شماره تصویر شناسنامه خود را برای یکی از بستگان در ایران ارسال نموده تا با با مراجعه به اداره ثبت احوال واقع در تهران -خیابان حافظ- جنب ساختمان بورس یا یکی از شعبات اداره ثبت احوال نسبت به دریافت شماره ملی اقدام نمایند.
3. بدیهی است این نمایندگی طبق روال معمول پس ار دریافت مدارک متقاضی جهت تجدید ویا تعویض گذرنامه شماره ملی متقاضی را از تهران استعلام خواهد نمود اما جهت دریافت این شماره از تهران صدور گذرنامه بسیار طولانی خواهد شد.
توضیحات
کارت ابلاغ شماره ملی صرفا یک برگه است که شماره ملی - نام - نام خانوادگی و نام پدر شما در آن درج شده و فاقد عکس می باشد.شما بصورت تلفنی نیز می توانید این شماره ملی را بگیرید.
کارت ملی
یک کارت هویتی است که پس از طی مراحل قانونی به متقاضی تحویل داده می شود. نکات مهم کارت شناسائی ملی بعد از گذشت 15 سال تمام از تاریخ تولد متقاضی صادر می گردد . صدور کارت شناسائی ملی منوط به دارا بودن شناسنامه جمهوری اسلامی می باشد . با توجه به اینکه در آینده نزدیک انجام بسیاری از امور هموطنان عزیز با ارائه کارت ملی میسر میگردد خواهشمند است در اسرع وقت نسبت به درخواست کارت ملی جهت خود و فرزندان بالای 15 سال اقدام نمایند. کارت شناسائی ملی ويژه کليه اتباع ايرانی مقيم خارج از کشور که بسن 15 سالگی رسيده اند ميباشد.
مدت اعتبار این کارت 7 سال بوده و در شرایط زیر و در صورت درخواست متقاضی صادر می گردد
- درخواست صدور اولين کارت
-درخواست تجدید کارت در شرایط زیر
-تغيير مشخصات در شناسنامه دارنده
-تغيير نشانی دارنده کارت در ايران
-مفقود شدن
-مستعمل شدن
-پايان مدت اعتبار 7 سال
مدارک لازم
فرم تکميل شده شماره 14 برای صدور اولين کارت شناسائی ملی
اصل شناسنامه و تصویر تمام صفحات آن به همراه اصل گذرنامه معتبر ایرانی
سه قطعه عکس جديد 4×3 تمام رخ، غيرفوری، غيربرقی، بدون کلاه و عينک و با زمينه سفيد که مشخصات صاحبش در پشت آن نوشته شده و عکس بانوان با حجاب اسلامی باشد
چک money order در وجه سفارت جمهوری اسلامی ایران
در خصوص مبلغ چک به جدول تعرفه ها رجوع شود
يک پاكت سفارشی برای برگشت اصل مدارک که نشانی درخواست کننده بر روی آن نوشته شده باشد
در این صورت باید چک money order به مبلغ 7 دلار استرالیا در وجه سفارت جمهوری اسلامی ایران ریخته شود .
توضيحات
اصل شناسنامه شما که برای بررسی و تطابق دريافت ميشود تا هنگام دريافت پاسخ از مرکز نزد بخش کنسولی باقی ميماند. در صورت نياز فوری به اين مدارک بايد يک پاکت برگشت اضافه با پست سفارشی نيز پيوست مدارک شود .
صدور شناسنامه فرزندان بالای 18 سال
نکات مهم :
1. حضور والدین متقاضی شناسنامه در محل نمایندگی برای یکبار و حضور شخص متقاضی برای دو بار الزامی است.
2. صدور شناسنامه منوط به یکسان بودن نام خانوادگی مندرج در گواهی ولادت متقاضی با شناسنامه پدر میباشد.
متولد ين استرالیا که به سن هجده سالگی رسيده اند ميتوانند درخواست صدور شناسنامه برای خود بنمايند. برای اين منظور بايد مدارک زير را ارسال و با تعيين وقت قبلی به همراه والدين خود در محل سفارت حاضر و اقرار نامه ويژه را در حضور مسئولين بخش کنسولی امضاء کنند.
مدارك لازم:
درخواستنامه تکميل شده شماره 6 برای صدور شناسنامه
اقرار نامه تکميل شده شماره 7 برای صدور شناسنامه (اين اقرارنامه بايد در محل سفارت امضاء شود)
اصل گواهی ولادت جـديـد که مشخصات کامل پدر و مادر جداگانه در آن درج شده باشد .
اصل شناسنامه های جديد پدر و مادر (در صورت در دسترس نبودن شناسنامه مادر، ارائه شناسنامه پدر الزامی است)
دو برگ كارت آثار انگشتان ، ملصق به عكس درخواست کننده از سفارت اخذ و پس از ثبت آثار انگشتان و تایید آن توسط پلیس به سفارت عودت می گردد.
شش قطعه عکس جديد 4×3 تمام رخ، غيرفوری، غيربرقی، بدون کلاه و عينک و با زمينه سفيد که مشخصات صاحبش در پشت آن نوشته شده و عکس بانوان با حجاب اسلامی باشد
چک money order در وجه سفارت جمهوری اسلامی ایران
در خصوص مبلغ چک به جدول تعرفه ها رجوع شود
يک پاكت برای برگشت اصل مدارک، با تمبر كافی برای پست سفارشی، که نشانی درخواست کننده بر روی آن درج شده باشد. لطفاً در پشت پاكت محتوی مدارك ، عبارت "بخش صدور شناسنامه فرزند " را نيز بنويسيد .
چنانچه حضور در سفارت ممکن نيست، میتوانید با تکميل وكالتنامه شماره 57 به فرد تعیین شده در سفارت برای امضاء اسناد وکالت داده . بدیهی است امضا موکل بر روی وکالتنامه قبلا از سوی notary public تایید می گردد. ضمنا مراجعین حضوری نیز شخصاا نسبت به تکمیل و امضا وکالتنامه شماره 57 اقدام خواهند نمود .
در این صورت باید چک money order به مبلغ 7 دلار استرالیا در وجه سفارت جمهوری اسلامی ایران ریخته شود.
صدور شناسنامه فرزندان زیر 18 سال
نکات مهم
1. با توجه به دستورالعمل سازمان ثبت احوال کل کشور ، لطفا نام فرزند خود را از میان اسامی موجود در این نام نامه (Link ) انتخاب فرمائید . بدیهی است ، صدور شناسنامه با اسامی خارج از فهرست مذکور امکان پذیر نمی باشد.
2. صدور شناسنامه منوط به یکسان بودن نام خانوادگی مندرج در گواهی ولادت فرزند با شناسنامه پدر می باشد . برای فرزندا نی كه در استرالیا متولد شده اند و ازدواج والدينشان رسما به ثبت رسيده ، با حضور پدر يا مادر يا وكيل رسمی آنان، شناسنامه صادر و ولادت در شناسنامه والدين ثبت ميشود.
مدارك لازم:
درخواستنامه تکميل شده شماره 1 برای صدور شناسنامه.
اصل شناسنامه های جديد پدر و مادر .
در صورت وجود هرگونه دو گانگی (مغايرت) در اطلاعات ثبت شده در صفحه دوم شناسنامه های والدين( بخش ثبت ازدواج) ارسال اصل عقدنامه الزامی ميباشد .
اصل گواهی ولادت جـديـد فـرزند با اسم مجاز( طبق نامنامه) که مشخصات کامل پدر و مادر جداگانه و مطابق با مندرجات شناسنامه آنان در آن درج شده باشد .
چنانچه حضور در سفارت ممکن نيست، یکی از والدين ميتوانند با تکميل وكالتنامه شماره 57 به فرد تعیین شده در سفارت برای امضاء اسناد وکالت داده . بدیهی است امضا موکل بر روی وکالتنامه قبلا از سوی notary public تایید می گردد. ضمنا مراجعین حضوری نیز شخصاا نسبت به تکمیل و امضا وکالتنامه شماره 57 اقدام خواهند نمود .در این صورت باید چک money order به مبلغ 7 دلار استرالیا در وجه سفارت جمهوری اسلامی ایران ریخته شود .
چنانچه شناسنامه برای سنین بین 15 تا 18 سال درخواست گردد،
در اینصورت علاوه بر مدارک فوق دو برگ كارت آثار انگشتان ، ملصق به عكس درخواست کننده از سفارت اخذ و پس از ثبت آثار انگشتان و تایید آن توسط پلیس به سفارت عودت می گردد.
چک money order در وجه سفارت جمهوری اسلامی ایران .
در خصوص مبلغ چک به جدول تعرفه ها رجوع شود .
يک پاكت برای برگشت مدارک، با تمبر كافی برای پست سفارشی، که نشانی درخواست کننده بر روی آن درج شده باشد. لطفاً در پشت پاكت محتوی مدارك ، عبارت "بخش صدور شناسنامه فرزند " را نيز بنويسيد .
توجه!
در صورتيکه پدر، مايل به درج نام فرزند زير 18 سا ل خود بعنوان همراه در گذرنامه خود و يا همسرش باشد، بايد اصل گذرنامه خود و يا همسرش را نيز ، به همراه مدارک ، ارسال و مبلغ * دلار استرالیا (با رسيد جداگانه) به حساب فوق واريز نمايد .
درصورت تمايل به صدور اجازه خروج مکرر:
اگر محل اقامت پدر يا مادر در گذرنامه شان "استرالیا " قيد نشده با شد، بايد مبلغ * دلار استرالیا برای همراه کردن، * دلار استرالیا برای تغيير محل اقامت و * دلار استرالیا برای صدور اجازه خروج مکرر، به حساب فوق واريز نمايد .
اگر محل اقامت پدر يا مادر در گذرنامه شان "استرالیا " قيد شده باشد، بايد مبلغ * دلار استرالیا برای همراه کردن و * دلار استرالیا برای صدور اجازه خروج مکرر، به حساب فوق واريز نمايد .
برای همراه نمودن فرزندان بالای 2 سال ارسال دو قطعه عکس فرزند نيز الزاميست.
مدارك ناقص جهت رفع نقص عيناً عودت داده ميشود.
درصورتی که ازدواج والدين رسما به ثبت نرسيده ، ثبت ولادت با حضور پدر و مادر و ارائه اقرارنامه رابطه زوجيت و نسب انجام و شناسنامه صادر مي گردد.
مدارك لازم:
درخواستنامه تکميل شده شماره 1 برای صدور شناسنامه .
اقرارنامه تکميل شده شماره 4 مبنی بر رابطه زوجيت و نسب توسط پدر و مادر.
اصل شناسنامه های والدين ( در صورتيکه به هر دليلی مادر نتواند در سفارت حاضر شود، ثبت ولادت فقط در شناسنامه پدر درج ميگردد ) .
اصل گواهی ولادت جـديـد فـرزند که مشخصات کامل پدر و مادر جداگانه و مطابق با مندرجات شناسنامه در آن درج شده باشد .
چنانچه شناسنامه برای سنین بین 15 تا 18 سال درخواست گردد، در اینصورت علاوه بر مدارک فوق دو برگ كارت آثار انگشتان ، ملصق به عكس درخواست کننده از سفارت اخذ و پس از ثبت آثار انگشتان و تایید آن توسط پلیس به سفارت عودت می گردد .
چک money order در وجه سفارت جمهوری اسلامی ایران .
در خصوص مبلغ چک به جدول تعرفه ها رجوع شود .
يک پاكت برای برگشت اصل مدارک، با تمبر كافی برای پست سفارشی، که نشانی درخواست کننده بر روی آن درج شده باشد.
توجه!
در صورتيکه پدر، مايل به درج نام فرزند زير 18 سا ل خود بعنوان همراه در گذرنامه خود و يا همسرش باشد، بايد اصل گذرنامه خود و يا همسرش را نيز ، به همراه مدارک ، ارسال و مبلغ * دلار استرالیا (با رسيد جداگانه) به حساب فوق واريز نمايد .
درصورت تمايل به صدور اجازه خروج مکرر:
اگر محل اقامت پدر يا مادر در گذرنامه شان "استرالیا " قيد نشده باشد، بايد مبلغ* دلار استرالیا برای همراه کردن، * دلار استرالیا برای تغيير محل اقامت و * دلار استرالیا برای صدور اجازه خروج مکرر، به حساب فوق واريز نمايد .
اگر محل اقامت پدر يا مادر در گذرنامه شان "استرالیا " قيد شده باشد، بايد مبلغ * دلار استرالیا برای همراه کردن و* دلار استرالیا برای صدور اجازه خروج مکرر، به حساب فوق واريز نمايد .
برای همراه نمودن فرزندان بالای 2 سال ارسال دو قطعه عکس فرزند نيز الزاميست.
مدارك ناقص جهت رفع نقص عيناً عودت داده ميشود .
چنانچه حضور در سفارت ممکن نيست، میتوانید با تکميل وكالتنامه شماره 57 به فرد تعیین شده در سفارت برای امضاء اسناد وکالت داده . بدیهی است امضا موکل بر روی وکالتنامه قبلا از سوی notary public تایید می گردد. ضمنا مراجعین حضوری نیز شخصاا نسبت به تکمیل و امضا وکالتنامه شماره 57 اقدام خواهند نمود.در این صورت باید چک money order به مبلغ * دلار استرالیا در وجه سفارت جمهوری اسلامی ایران ریخته شود.

مطلب را به بالاترین بفرستید Balatarin